Friday, December 08, 2006

En guàrdia al bosc dels Zoogs

Aquesta és la primera d'una sèrie de 5 il·lustracions que vaig presentar per al Certamen Internacional de Bolònia 2000. Lamentablement, no vaig quedar seleccionat. Vaig emprar guaix (tèmpera) sobre paper Canson negre. En teoria, haurien d'acompanyar una adaptació infantil-juvenil del Cicle d'Aventures Oníriques de Randolph Carter (H.P. Lovecraft).

Si em demanessin ara mateix de fer aquest projecte, no ho faria així ni en broma, però llavors la sèrie va tenir força bona acceptació. Des del meu punt de vista, la gràcia està en el fet de "treballar a l'inrevés", és a dir, partint de negre i donant capes de color fins a aconseguir els tons més clars. L'inconvenient de tot això és que el Canson negre és com un pou sense fons, que s'empassa la pintura alegrement, i tot plegat queda molt fosc.

Massa sinistre per a la canalla, potser?

No comments: